Ders kayıt duyurusu (Bahar Döneminde Derslerini Alacak Öğrenciler İçin)

13 Eylül 2023 Çarşamba



Öğrenciler her yarıyıl/yıl akademik takvimde belirtilen süre içinde kayıtlarını yenilemek zorundadır. Öğrencinin kayıt yenileyebilmesi için, öğrenim katkı payını ödemiş olması (İkinci öğretim veya yasal öğrenim süresini aşan öğrenciler için) ve Senato tarafından belirlenen esaslara uygun olarak ders kaydını yaptırması gerekir. Öğrenciler ders kaydı yaparken  açılacak dersler listesinden faydalanabilir. Hangi dersleri seçmeniz gerektiğini bu listelerden kontrol edebilirsiniz. Tekrar dersi olmayan öğrenciler için alınacak derslerin AKTS kredileri toplamı 30’ dur. Tekrar dersi olan öğrenciler için alınacak derslerin AKTS kredileri toplamı en fazla 45 olabilir.
   
Staj yapsın veya yapmasın tüm 2. sınıf öğrencilerinin 18-20 Eylül 2023 tarihleri arasında internet üzerinden kendi ders kaydını yapması gerekmektedir. Bu konudaki sorumluluk öğrencilerimizin kendilerine aittir. Yeni kayıtlanan 1. sınıf öğrencilerinin ders kaydı otomatik yapılmaktadır.
Harç ödeme işleminden sonra (varsa) öğrenci bilgi sistemi üzerinden (https://ubs.giresun.edu.tr/) ders kayıt işlemleri gerçekleştirilecektir.
 
Zorunlu bir dersten kalan öğrencinin aynı dersi; Seçmeli bir dersten kalan öğrencinin ise açılmışsa aynı dersi, bu dönem açılmamış ise yerine başka bir seçmeli dersi MUTLAKA alması gerekmektedir. Aksi takdirde eksik ders kalacağından dolayı mezun olunamaz.  Mezun olunabilmesi için öğrencinin aldığı tüm dersleri geçmesi, 120 AKTS’ yi tamamlaması ve stajını yapması gereklidir.
 
Kalınan seçmeli ders yerine aynı ders veya başka bir seçmeli ders alındığında ders kayıt ekranında “tekrar” başlığı altından eski dersin kodu veya adı seçilerek ders bağlama işleminin yapılması gereklidir. (Bazı programlardaki toplumsal cinsiyet eşitliği, beden eğitimi, gıda biyoteknolojisi, bitki coğrafyası vb. dersler için bu maddeye özellikle dikkat edilmesi gereklidir)
 
Öğrencilerin derslerini eksiksiz bir şekilde almaları kendi sorumluluklarıdır. O nedenle eksik ders kalmaması ve dönem kaybı yaşamamak için dikkatli yapılması gereklidir. 2018 ve sonrası girişli öğrenciler 3+1 öğretim sistemine tabi oldukları için  kendi programlarının 3+1 öğretim planına, 2017 ve öncesi girişli öğrenciler ise 2+2 öğretim sistemine tabi oldukları için kendi programlarının 2+2 öğretim planına göre ders kaydı yapacaklardır. İlgili öğretim planlarına üst sekmede yer alan bölümler kısmından ulaşabilirler. Dönemde aldıkları kredinin 30 AKTS olmasına ve alttan eksik dersleri kalmamasına dikkat etmelidirler. Emin olmadıkları durumlarda mutlaka danışmanlarına başvurmalıdırlar.
 
Eski sisteme tabi (2017 ve öncesi girişli) öğrencilerin ders kaydı yaparken bölüm web sayfalarında bulunan 2+2 sistemine göre ders seçmeleri gerekmektedir. Derslerin AKTS' leri değiştiğinden dolayı 120 AKTS' yi dolduramayan öğrencilerimiz danışmanlarına bilgi vererek fazladan ders seçimi yaparak bu şartı sağlamalıdır.  
 
İnternet üzerinden ders kaydında sorun yaşayan, yapamayan veya yanlış yaptığını düşünen öğrencilerin ise danışmanları ile birlikte işlem yapmaları, transkriptlerini inceleyip eksik dersleri olup olmadığını dikkatlice kontrol etmeleri ve ekle-sil haftasında (02-05 Ekim 2023) ders kayıtlanma formu doldurmaları ve öğrenci işlerine teslim etmeleri gerekmektedir.
 
Ders kaydını yapmayan öğrenciler güz yarıyılında derslere ve sınavlara katılamayacak, öğrencilik haklarından yararlanamayacaktır.