2021/2022 GÜZ DÖNEMİNDE 2. SINIFA GEÇECEK ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN STAJ DUYURUSU

30 Mayıs 2021 Pazar

Sevgili öğrenciler,
 
STAJ SIKÇA SORULAN SORULAR-1
STAJ SIKÇA SORULAN SORULAR-2
STAJ BİLGİ REHBERİ

3+1 sistemi hakkında detaylı bilgi için 

Bu dönem staja gidecek olan  öğrencilerimizin staj yerlerini ayarlamaları gerekmektedir (Pandemi şartlarına göre değişiklik gösterebilir). Staj yerinizi ayarlamak için aşağıdaki adımları izlemeniz ve  formları (nufus cüzdanı fotokpisi ekleyerek) imzalatarak Yüksekokulumuza ulaştırmanız gerekmektedir. İlgili evraklar en geç 17 Eylül 2021 tarihine kadar posta yada kargo yoluyla yüksekokulumuza ulaştırılmak zorundadır.




Staj yapsın veya yapmasın tüm öğrencilerin 20-24 Eylül 2021 tarihleri arasında internet üzerinden ders kaydı yapması gerekmektedir. Bu konudaki sorumluluk öğrencilerimizin kendilerine aittir.

Staja giden öğrenciler sadece 14 hafta boyunca işyerlerinde staj yapacaklardır, bunun dışında alttan dersleri yok ise ders almayacaklardır (alttan dersi olanlar devamsızlıktan kalmış olmadıkları sürece staj dersleri ve kaldıkları dersleri birlikte alabilirler). Sınıftaki öğrencileri yarısı güz dönemi staja gidecek, diğer yarısı 2. sınıf derslerine girecektir. Bahar döneminde ise tam tersi şeklinde, staj gitmiş olanlar 2. sınıf derslerini alacak, ders almış olanlar ise staja gideceklerdir. 


Güz dönemi staj tarihleri: 04 Ekim 2021 – 16 Ocak 2022
 


 
Not ortalaması 1.80’ in altında olan öğrenciler staja başlayamazlar.
 
Devamsızlıktan kaldığı ders olan öğrencilerin alttan dersinin olmadığı dönem staja gitmesi gerekmektedir. Yani, Güz döneminde alttan devamsızlıktan kaldığı dersi olan öğrenci bahar döneminde (veya tam tersi) staj yapabilir. Bu tür durumu bulunan öğrencilerin de öğrenci işlerini arayarak durumunu bildirmesi (
26 temmuz itibariyle öğrenci işleri aranmalı) ve dönem değişikliği yapması gerekmektedir.

Güz dönemi staj tarihleri: 04 Ekim 2021 – 16 Ocak 2022
Bahar dönemi staj tarihleri: 28 Şubat 2022 - 12 Haziran 2022


Ara dönemde (bahar dönemi) geçiş yapıp 1. sınıfa başlayan öğrenciler ise stajlarını bahar döneminde (veya sonraki dönemde) yapacaklardır. Bu durumda olan öğrencilerin de öğrenci işlerine bilgi vermesi gerekmektedir (26 temmuz itibariyle öğrenci işleri aranmalı).


Staj yapsın veya yapmasın tüm öğrencilerin 20-24 Eylül 2021 tarihleri arasında internet üzerinden ders kaydı yapması gerekmektedir. Bu konudaki sorumluluk öğrencilerimizin kendilerine aittir.

Öğrenci iş kazası geçirdiği takdirde derhal staj yaptığı iş yerine ve Meslek Yüksekokuluna bilgi verir. İşyeri durumla ilgili olan yazılı belgeyi en geç 2 gün içerisinde Meslek Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Birimine iletmek zorundadır. İletilmeyen belge için Meslek Yüksekokulumuzun hiçbir sorumluluğu bulunmayıp durumdan sadece kurum sorumludur.
Staj sırasında rahatsızlanan öğrencilerin 3 güne kadar olan (en fazla 2 gün) hastalık raporları staj süresinden sayılır. Ancak 3 günü geçen rahatsızlıklarda staj, hastalık raporu süresince uzamış olur ve hastalık raporu Meslek Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Birimine muhakkak suretle bildirilmek zorundadır.


İŞBİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANAN KURUM VE KURULUŞLAR İÇİN TIKLAYINIZ

STAJ BAŞVURUSU İÇİN YAPILACAKLAR:
 
  • Staj başvurusu için İŞYERİ UYGULAMASI KABUL FORMU (1) ve STAJ SÖZLEŞMESİ (2) formlarının doldurup, staj yapacakları yere imzalattırılması gerekmektedir. İşyerinin kabul formu ve staj sözleşmesinin kendilerinde kalmasını istemesi durumunda 3 nüsha olarak çoğaltabilirsiniz. Islak imzalı olarak posta veya kargo yolu ile Giresun Üniversitesi Eynesil Meslek Yüksekokulu  adresine en geç 17 Eylül 2021 tarihine kadar gönderebilirler.
  • Ortalaması 1.80' nin altında kalan ve devamsızlıktan kaldığı dersi bulunan öğrencilerin öğrenci işlerine bilgi vermeleri gerekmektedir.
  • Firma veya kurumlara staj hakkında bilgisi olması açısından ilgili makama başlıklı yazı (3) verilebilir.
  • Ücret talep etmeyen veya ödeyemeyen işletmelere, istenilmesi halinde "Ücret talep edilmediğine dair belge" verilebilir.
  • Kamuda staj yapacakların STAJ SÖZLEŞMESİ formunu doldurmalarına gerek bulunmamaktadır. Sadece İŞYERİ UYGULAMASI KABUL FORMU doldurulması yeterlidir.
  • Uygun sigortalı bir işte çalışanların muafiyet başvurusu için öğrenci işlerine başvurmaları gerekmektedir.
  • Kendi sigortası olan, yetim aylığı vb. geliri olan öğrencilerin sigortalarının çakışmaması için mutlaka ilgili formda belirtmesi gerekmektedir.
  • Staj yapacak olan tüm öğrencilerin sistem üzerinden (http://muys.giresun.edu.tr/) kayıt yaptırmaları gerekmektedir (4).
  • Öğrencilerin staj yapacakları kurumların temsilcileri aracılığıyla aşağıda yer alan videoda (5) belirtildiği şekilde firmaları sisteme kayıt ettirmeleri gerekmektedir. Staj başladıktan sonra staj yerinde sizden sorumlu kişi ile de yapılabilir. Öncelikli olarak aşağıdaki 1 ve 2 numaralı evrakların imzalatılıp okula gönderilmesi önem arz etmektedir.