2023/2024 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Dönemi İçin Staj Duyurusu

04 Aralık 2023 Pazartesi




**2023/2024 BAHAR DÖNEMİNDE STAJ YAPACAK ÖĞRENCİLERİMİZ İÇİN STAJ DUYURUSU**
Sevgili öğrenciler,
 
STAJ SIKÇA SORULAN SORULAR-1
STAJ SIKÇA SORULAN SORULAR-2
STAJ BİLGİ REHBERİ

3+1 sistemi hakkında detaylı bilgi için 

Güz dönemi staja gidecek olan tüm 2. sınıf öğrencilerimizin staj yerlerini ayarlamaları gerekmektedir. Staj yerinizi ayarlamak için aşağıdaki adımları izlemeniz ve  formları imzalatarak Yüksekokulumuza ulaştırmanız gerekmektedir. 

2023/24 Akademik takvimi Üniversitemiz Senatosunca belirlendikten sonra staj tarihleri ilan edilecektir. Akabinde staj başvuru formları ve yapılması gerekenler de bu sayfadan duyurulacaktır. Daha önce staj dönemi belirlenmiş olan ve 2. sınıfa geçip şartları sağlayan öğrencilerimiz Bahar döneminde staja gideceklerdir.

Staj evraklarının danışman hocalara son teslim tarihi 19 Ocak 2024 Cuma günüdür.

2023-2024 eğitim-öğretim yılı bahar dönemi staj tarihleri 26 Şubat 2024-16 Haziran 2024 tarihleri arasındadır.


Staja giden öğrenciler sadece 14 hafta boyunca işyerlerinde staj yapacaklardır, bunun dışında alttan dersleri yok ise ders almayacaklardır (alttan dersi olanlar devamsızlıktan kalmış olmadıkları sürece staj dersleri ve kaldıkları dersleri birlikte alabilirler).  
 
Not ortalaması 1.80’ in altında olan öğrenciler staja başlayamazlar.
 
Devamsızlıktan kaldığı ders olan öğrencilerin alttan dersinin olmadığı dönem staja gitmesi gerekmektedir. Yani, Güz döneminde alttan devamsızlıktan kaldığı dersi olan öğrenci bahar döneminde (veya tam tersi) staj yapabilir. Bu tür durumu bulunan öğrencilerin de öğrenci işlerini arayarak durumunu bildirmesi ve dönem değişikliği yapması gerekmektedir.



Staj yapsın veya yapmasın tüm öğrencilerin internet üzerinden ders kaydı yapması gerekmektedir. Bu konudaki sorumluluk öğrencilerimizin kendilerine aittir.

Öğrenci iş kazası geçirdiği takdirde ve/veya staj sırasında rahatsızlanıp rapor alırsa derhal staj yaptığı iş yerine ve Meslek Yüksekokuluna bilgi verir. Hastalık raporu Meslek Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri Birimine muhakkak suretle bildirilmek zorundadır.
İŞBİRLİĞİ PROTOKOLÜ İMZALANAN KURUM VE KURULUŞLAR İÇİN TIKLAYINIZ

STAJ BAŞVURUSU İÇİN YAPILACAKLAR:
 
  • Staj başvurusu için İŞYERİ UYGULAMASI KABUL FORMU (1) ve STAJ SÖZLEŞMESİ (2) formlarının doldurup, staj yapacakları yere imzalattırılması gerekmektedir. İşyerinin kabul formu ve staj sözleşmesinin kendilerinde kalmasını istemesi durumunda 2 nüsha olarak çoğaltabilirsiniz.
  • Ortalaması 1.80' nin altında kalan ve devamsızlıktan kaldığı dersi bulunan öğrencilerin öğrenci işlerine bilgi vermeleri gerekmektedir.
  • Firma veya kurumlara staj hakkında bilgisi olması açısından ilgili makama başlıklı yazı (3) verilebilir.
  • Ücret talep etmeyen veya ödeyemeyen işletmelere, istenilmesi halinde "Ücret talep edilmediğine dair belge" verilebilir.
  • Kamuda staj yapacakların STAJ SÖZLEŞMESİ formunu doldurmalarına gerek bulunmamaktadır. Sadece İŞYERİ UYGULAMASI KABUL FORMU doldurulması yeterlidir.
  • Uygun sigortalı bir işte çalışanların muafiyet başvurusu için öğrenci işlerine başvurmaları gerekmektedir.
  • Kendi sigortası olan, yetim aylığı vb. geliri olan öğrencilerin sigortalarının çakışmaması için mutlaka ilgili formda belirtmesi gerekmektedir.
  • Staj yapacak olan tüm öğrencilerin sistem üzerinden (http://muys.giresun.edu.tr/) kayıt yaptırmaları gerekmektedir (4)Staj danışmanları aşağıda belirtilmiştir. Kayıt yaparken staj danışmanlarınızı seçmeniz gerekmektedir. Önceden kayıt yapanlar profillerini sistem üzerinden güncelleyebilirler.
  • Öğrencilerin staj yapacakları kurumların temsilcileri aracılığıyla aşağıda yer alan videoda (5) belirtildiği şekilde firmaları sisteme kayıt ettirmeleri gerekmektedir. Staj başladıktan sonra staj yerinde sizden sorumlu kişi ile de yapılabilir. Öncelikli olarak aşağıdaki 1 ve 2 numaralı evrakların imzalatılıp okula gönderilmesi önem arz etmektedir.